مرکز آموزش ایرانیان تابستان 1386 - نجوم
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شیفته دانش، داناترین مردم است . [امام علی علیه السلام]
نجوم
زهرا ( شنبه 86/6/31 :: ساعت 6:53 صبح )

یا سمیع

سلام.نماز و روزه هاتون قبول باشه.

زندگی آسان نیست، حتی برای کهکشان‌ها ! برخی از کهکشان‌ها حقوق کیهان‌وندی (!) را رعایت نمی‌کنند و به‌قدری به همسایگان خود نزدیک می‌شوند که آسیب می‌بینند و شکلی دیگر پیدا می‌کنند. اما برخوردهای کهکشانی اثرات دیگری هم دارد و آن، تولد نسل جدید ستارگان است که برخی‌شان در این میان منفجر می‌شوند. تلسکوپ بسیار بزرگ رصدخانه جنوبی اروپا توانسته است منظره بی‌نظیری از یک جفت کهکشان درهم تنیده به‌تصویر بکشد که ابرنواختری پیر در آنها منفجر شده است.

 

ادامه مطلب...


زهرا ( جمعه 86/6/16 :: ساعت 4:40 عصر )

«یا مبین»

 

سلام،سلام صدتا سلام!

خوبین؟سلامتین؟ خداروشکر...

خُب این آپ دنباله ی صورت های فلکی است.

 ادامه مطلب...


زهرا ( سه شنبه 86/5/16 :: ساعت 4:46 عصر )

«یا بصیر»

باز هم سلام.امیدوارم که حالتون خوب باشه.

امروز می خوام درباره ی ستارگان و صورت فلکی براتون بنویسم.

نزدیک ترین ستاره ی ثابت، پروکسیما قنطوروس 3/4 سال نوری و ماه 3/1 ثانیه ی نوری از ما فاصله دارند.سریع ترین سفینه های فضایی بدون سرنشین، برای رسیدن به پروکسیما قنطوروس حدود 7000 سال در راه خواهند بود.ادامه مطلب...


زهرا ( یکشنبه 86/5/7 :: ساعت 3:37 عصر )

«یا ودود»

 

سلام.حالتون خوبه؟

 آپ قبل قول دادم که ادامه مطلب رو بنویسم...

اون قدیما که ستارگان رو به شش اندازه مختلف طبقه بندی می کردن ولی در عصر ما درجه ی نورانی بودن ستارگان رو به طور دقیق بیان می کنن.مثلا هر ستاره با قدر 1  دقیقاً 2512 برابر ستاره ای با قدر 2 ،درخشندگی داره.ادامه مطلب...


زهرا ( شنبه 86/4/30 :: ساعت 5:18 عصر )

*به نام خداوند مهر وماه*

«با سلام»

امیدوارم حالتون خوب باشه.به خاطر علاقه ی زیادی که به نجوم داشتم این وبلاگ رو درست کردم و امیدوارم که با همکاری شما دوستان عزیز قدمی برای آموزش و اطلاع رسانی نجوم به جلو برداریم.

بدون مقدمه!

فکر کنم حداقل برای یک بار هم که شده در شبی بدون ابر به آسمان نگاه کرده باشید و سوال های مختلفی درباره ی چگونگی پیدایش این اجرام آسمانی مختلف در ذهن شما به وجود آمده باشه.شاید براتون جالب باشه که اگر بدون هیچ وسیله ای به آسمان نگاه کنید می تونید 2400 ستاره رو ببینید! به این ستاره ها ثابت یا ثوابت هم می گویند.شاید اولین چیزی که جلب توجه می کنه میزان تفاوت در روشنایی آن هاست.هیپارخوس اختر شناس یونان باستان در زمان خودش ستاره هایی رو که قابل دیدن بودن،در شش اندازه مختلف طبقه بندی کرده بود.ستارگان طبقه اول نورانی ترین، و طبقه ی ششم کم نور ترین ستارگان بودند.

برای این که بیش تر از این سرتون رو درد نیارم بقیه رو داخل آپ بعدی می نویسم.

انشالله همیشه موفق و پیروز باشید.

«یا علی»




لیست کل یادداشت های این وبلاگ
پاسخ مسابقه نجومی(2)
شرمنده
مسابقه نجومی(2)
[عناوین آرشیوشده]